Győrsági Roma Nemzetiségi Önkormányzat
Megalakulás éve: 2014
Elnök: Orsós Sándor
Elnökhelyettes: Kolompár Edina
Tag: Orsós Klaudia
Székhely, egyben posta cím: 9084 Győrság, Országút u. 75.
Telefonszám: 0696/470-063
elektronikus levél: hivatal@gyorsag.hu
Törzskönyvi azonosító: 827915
Statisztikai számjel: 15827911-8411-371-08
Hivatali kapu: 15827911
elnök elérhetősége: 0620/386-0260
elnökhelyettes elérhetősége: 0620/373-2575
Ügyfélkapcsolat: dr. Kovács-Rácz Réka jegyző
Ügyfélfogadás: Kedden és Csütörtökön 7:30-15:30, Pénteken 11:00-13:00 órák között
I. Közérdekű adatok igénylésének rendje:
A közérdekű adat megismerése iránt bárki szóban, írásban, vagy elektronikus úton igényt nyújthat be.
Az igénylő a közérdekű adat megismerése iránti igényét írásban benyújthatja az általa írt igénylés formájában. A benyújtott igényeket az igényelt adatokat kezelő adatfelelős teljesíti. Amennyiben az igény nem az annak teljesítésére illetékes szervezeti egységhez érkezik be, akkor az igényt a jegyzőhöz szignálásra kell továbbítani. A szervezet vezetője a beérkezett igénybejelentő lap alapján kijelöli az adatszolgáltatásra köteles szervezeti egységet.
A szóban benyújtott igényről az ügyintéző jegyzőkönyvet készít, majd a jegyzőkönyv alapján, a kérelem felülvizsgálata után teljesíti az adatszolgáltatást.
A közérdekű adat megismerésére irányuló igények elektronikus úton történő fogadását szervezetünk biztosítja, amelyet a jegyzo@toltestava.hu elektronikus címre kérünk benyújtani.
Kérjük, hogy a kérelmező igénylésében az általa igényelt közérdekű adatot (adatokat) lehetőleg egyértelműen és konkrétan jelölje meg. Amennyiben az adatigénylés nem egyértelmű az adatkezelő felhívja az igénylőt az igény pontosítására.
A közérdekű adat megismerésére irányuló kérelemnek a szervezet az igény tudomására jutását követő legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 15 napon belül tesz eleget. A szervezet a közérdekű adatot tartalmazó adatbázisról történő másolat készítéséért – legfeljebb az azzal kapcsolatban felmerült mértékig terjedően – költségtérítést állapít meg.
A közérdekű adat megismerése iránti igény teljesítése nem tagadható meg azért, mert a nem magyar anyanyelvű igénylő az igényét anyanyelvén, vagy az általa értett más nyelven fogalmazta meg.
A döntés előkészítés szakaszába tartozó adatok, dokumentumok, valamint az önkormányzati hatósági ügyek adatai, közigazgatási, államigazgatási hatósági ügyek adatai tekintetében az adatközlést kizárólag a jegyző engedélyezi. Nem minősül közérdekű adatigénylésnek az olyan beadvány, amely közigazgatási vagy önkormányzati hatósági eljárás lefolytatását igényli.
A kérelmező jogosult jegyzetet készíteni, és az adatokat tartalmazó dokumentumról vagy dokumentumrészről, annak tárolási módjától függetlenül másolatot kérni. Az adatok közlésével összefüggésben a másolat készítéséért és az adathordozóért térítés kérhető.
A közérdekű adat megismerésére irányuló kérelemnek a szervezet az igény tudomására jutását követő legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 15 napon belül tesz eleget.
Nem hozható nyilvánosságra:
- Az üzleti titok, különösen az alkalmazott technológiai eljárások, műszaki megoldások, gyártási folyamatok munkaszervezési, és logisztikai módszerek, feltéve, hogy nem akadályozza közérdekű adatok megismerését.
- Olyan személyes adat, illetve jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, olyan adata, amely nem minősül közérdekből nyilvános adatnak.
- Képviselő testületi zárt ülésről készült jegyzőkönyv
II. Közérdekű adatok közzétételének rendje
Az önkormányzat, mint jogszabályban meghatározott közfeladatot ellátó szerv a feladatkörébe tartozó ügyekben köteles elősegíteni és biztosítani a közvélemény pontos és gyors tájékoztatását.
A tájékoztatási kötelezettsége kiterjed különösen:
- a szervezet költségvetésére és annak végrehajtására,
- az önkormányzati vagyon kezelésére,
- a közpénzek felhasználására és az erre kötött szerződésekre,
- a piaci szereplők, a magánszervezetek és -személyek részére különleges vagy kizárólagos jogok biztosítására
vonatkozóan.
A roma önkormányzat a közzétételi kötelezettségét Győrság Község Önkormányzat honlapján teljesíti. A közérdekből nyilvános adatainkat a honlapon tesszük közzé.
A honlap működtetésével, frissítésével megbízottak neve, beosztása, elérhetősége:
- dr. Kovács-Rácz Réka jegyző 0696470063 (30-as mellék)
A feladat ellátásban közreműködik:
- MOD KFT 9024 Győr, Szent Imre u. 88. Győrság vonatkozásában 0696510060
A szervezet kezelésében lévő közérdekből nyilvános adatokat bárki megismerheti kivéve az Infotv. 27. § -ában foglalt esetekben. A közérdekű vagy közérdekből nyilvános adat nem ismerhető meg, ha az a minősített adat védelméről szóló törvény szerinti minősített adat.
A közérdekű adatokat a saját honlapon túl a Közadattárban is közzétesszük. A közérdekű adatok összegyűjtése a jegyző feladata. A honlap működtetési feltételeinek a biztosítása, a megfelelő internetszolgáltató kiválasztása, a szolgáltatóval való szerződéskötés a polgármester/elnök feladata. A polgármester/elnök felelőssége, hogy a honlap a közérdekű adatok közzétételére alkalmas legyen, adatstruktúrája, formájának kialakítása, folyamatos üzemeltetése, az esetleges üzemzavar elhárítása biztosított legyen.
Az adatfelelős a közzéteendő adatokat elektronikus úton, elektronikus adathordozón, közzétételre alkalmas Word (.doc) Exel (.xls ) kép(.jpg) vagy PDF formátumban készíti el és juttatja a honlap működtetésével megbízott szolgáltatóhoz ill. megbízott dolgozóhoz. Az adattovábbítás felelőse a jegyző. A jegyző közvetlenül, a szolgáltató igénybe vétele nélkül is rögzíthet adatokat a honlapon. Az adattovábbítást, valamint a honlapon történő megjelenítést úgy kell elvégezni, hogy a közzététel időpontja és a közlés időtartama megfeleljen a jogszabályban meghatározott határidőknek.
Az adatfelelős havonta ellenőrzi a honlapon közölt adatok időszerűségét. A közzétett adatok pontatlanná, tévessé vagy időszerűtlenné válása, illetve ilyen adatok feltárása esetén az adatfelelős előállítja a helyesbített vagy frissített közérdekű adatokat tartalmazó közzétételi egységeket és azokat eljuttatja a szolgáltatónak. Az adatfelelős minden esetben (új adat közlése, vagy pontosítás, javítás során stb.) ellenőrzi az eljutatott és a közzétett adatok egyezőségét.
A közzétételi egység honlapról történő eltávolításának időpontjára, illetve előző állapota archiválásának (honlapon tartásának) időtartamára a jelen szabályzatban foglaltak az irányadóak az alábbiak szerint:
- Amennyiben a közzétételi lista az adat előző állapotának archívumban tartását írja elő, az adat frissítése esetén annak elérhetővé tétele a megőrzési idő elteltéig nem szüntethető meg, és az adat mellett fel kell tüntetni az adatváltozás (frissítés) tényét, idejét, az új állapot fellelhetőségét, az archívumban elérhető adat elavulását.
- Frissített adat új állapota mellett fel kell tüntetni a frissítés tényét és idejét, illetve az adat előző állapotának archív állományban való elérhetőségét.
Az önkormányzat dokumentumai
Adat megnevezése | Megjegyzés | Frissítés | Megőrzés | Adatközlésért felelős személy |
A testület nyilvános ülésére szóló meghívó | Az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
| Ülés előtt 5 nap | Az ülés időpontjáig | jegyző |
A testület nyilvános előterjesztései | Ülés előtt 5 nap | Egy év | jegyző | |
A testület nyilvános ülésének jegyzőkönyvei | Ülés után 15 nap | Egy év | jegyző | |
Önkormányzati határozatok mellékletekkel együtt | Elfogadás után 3 munkanap | Mindaddig, amíg a rendelet hatályos, ill. a költségvetésről és zárszámadásról szóló rendeletek 5 évig | jegyző |
A hatósági, szociális, adó ügyek intézésével kapcsolatos adatok
Adat megnevezése | Megjegyzés | Frissítés | Megőrzés | Adatközlésért felelős személy |
Hatósági, szociális és adó ügyekkel kapcsolatos tájékoztatók ügykörönként csoportosítva. | A KIEB 19. sz. ajánlás alapján ajánlott a honlapon szerepeltetni. | Jogszabály változások alapján szükség szerint.
| Az előző állapotot törölni szükséges. | Hatósági ügyintéző
Szociális ügyintéző
Adóügyi ügyintéző |
A használt formanyomtatványok listája, lehetőleg a formanyomtatványok letölthetőségének biztosításával ügykörönként csoportosítva. | ||||
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok felsorolása ügykörönként csoportosítva.
|